SimonJansen.reismee.nl

Einde van de eerste week

Dag allemaal,

De eerste werkweek zit er alweer bijna op en gelukkig weet ik vandaag eindelijk wat ik precies ga doen. En leuk dat het is!!:

Voor het internationale samenwerkingsproject RoboEarth, moet een robot de volgende taak uitvoeren: Loop (of rij) een ziekenhuiszaaltje in, rij naar een tafeltje naast het bed van de patient en schenk een vloeistof uit een fles die daar staat in een glas. En geef het aan de patient.

Dus... Mijn taak hierin is de perceptie: Aan de hand van de camerabeelden maakt de robot een kaart van de ruimte en PARALLEL daaraan probeert hij de fles en de beker te herkennen. Zodra die herkent zijn, wordt de locatie van de objecten in de kaart geplaatst en kan de robot er naar toe rijden (maar dat doen dus weer andere mensen).

Gelukkig bestaat een groot deel van het programma al, er zit vreselijk veel theorie achter. Voor de technicic: denk aan Kalman filter, probabilistic mathematics, Jacobians en Hessians.

Maar goed, genoeg technisch geouwehoer (<-hoe schrijf je dat?). Het leven hier bevalt me steeds beter, ik begin me echt een beetje thuis te voelen. Ik heb een buskaart, een pasje van het gebouw van de uni, op de hoek heb ik een goede supermarkt en en geldautomaat gevonden, ik heb de huur van de komende maand betaalt, alles loopt op rolletjes. Oh ja: maandag en dinsdag wordt het hier 14 graden :P Boven nul dus...

Volgende week is er hier vakantie (t/m woensdag), maar ik ga thuis niet stilzitten. Misschien dat ik zelfs nog wel een paar uur gewoon naar de uni ga (ik heb een pasj, dus ik kan er nu gewoon in).

Groeten,

Simon

Reacties

Reacties

Piet

Simon,

Leuk dat je het al naar je zin begint te krijgen in ons land.

Gelukkig reizen wij vandaag met de boot weer terug naar Spanje. We zijn de temperaturen onder nul nu wel weer zat. Kan je een beetje tempo maken met RoboEarth. Mijn baas is al aardig oud en hulpbehoefend. Eigenlijk willen wij ook wel een keer een rustige winter voordat het drukke pakseizoen weer aanbreekt.

Met vriendelijke groet Piet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!