SimonJansen.reismee.nl

Een avondje uit in Zaragoza

Buenos dias, gente en Hollanda,

Wat gaat de tijd toch hard ineens. Volgende week kom ik alweer voor twee weken naar Nederland voor de kerst en dat betekent dat ik bijna op 1/3 van mijn stageproject zit. Het begint overigens eindelijk een beetje vorm te krijgen. Na veel pijn en moeite heb ik eindelijk alle software draaiend en ben nu lekker aan het experimenteren met verschillende robots. Mijn (persoonlijke) doel is om uiteindelijk een werkend, rijdende robot te maken die de informatie van de nieuwe software gebruikt. Tot nu toe hebben ze hier alleen gekeken wat de robot ziet, zonder er echt iets mee te doen.

Maar genoeg over die saaie robotica. In het kader van de aanstormende kerstdagen had de groep jonge onderzoekers (stuk of 18) besloten om met de hele groep uit eten te gaan (wat ze elk jaar doen). Eten begon om 21.30, waar ik als Hollander die normaal om 18.30 eet wel even aan moest wennen. De eerste gang kwam vervolgens pas om 22.15 :) Hoe dan ook: het was een fantastische avond. Ik heb lekker zitten kletsen met een Japanner die hier ook voor een paar maanden zit en heb lekker culturele verschillen zitten uitwisselen met de Spanjaarden. Zij vonden het bijvoorbeeld lachwekkend dat wij in ons volkslied de koning van Spanje vereren en ik vond het bizar dat het Spaanse volkslied geen tekst heeft. Ik heb overigens ook een paar foto's van de avond op de site gezet. Oh ja: het eten zelf was heel anders dan ik gewend was, maar bijzonder lekker. Ik krijg steeds meer respect voor de Spaanse keuken.

Na het eten (het was inmiddels 0.15, kun je nagaan), gingen we met de hele ploeg naar een van de beroemde ondergrondse 24/7 kroegen van Zaragoza. Laten we het erop houden dat het erg gezellig was.

Tot zover de berichten van deze week. Hopelijk kan ik voor de kerst nog een leuke video/foto van een werkende robot online zetten, anders wordt dat na de vakantie:)

Simon

Reacties

Reacties

Ineke

Hoi Simon,

Leuk om je verhalen te lezen, en dat je je zo in alle culturen van je collega's verdiept. Ik ben nieuwsgierig naar wat je nu gegeten heb.
Succes en tot volgende week.
Groet Ineke

gerda

wat fijn dat het nu goed gaat Simon; toch wel eens goed he om naar een ander land te gaan......ga je ons leren om psaans te koken???

groeten van Gerda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!