SimonJansen.reismee.nl

Aankomst

Beste thuisblijvers,

Het is nu bijna 7 uur en ik zit lekker op mijn nieuwe kamer in Zaragoza.

Voor een leuke idee van de reis: zie de foto's. Daarnaast hieronder een korte samenvatting van wat ik allemaal geleerd heb vandaag:

-Ryanair is goedkoop, maar niet oncomfortabel (mijn enige eerdere vlucht was transatlantisch met KLM en dat was nog ongemakkelijker)

- Vliegvelden zijn in alle landen hetzelfde, met dezelfde type borden, etc.

-Spanjaarden die werken op vliegvelden en stations in de grote steden kunnen wel degelijk (un poco) engels.

- Spanjaarden zijn zo mogelijk nog chagrijniger en ongezelliger en geslotener in het openbaar vervoer dan Nederlanders

- Spanjaarden op straat in Zaragoza daarintegen zijn weer zeer behulpzaa, twee oude vrouwtjes hebben mij zonder dat ik het vroeg de goede kant op geduwd

-Mijn spaans is belabberd, maar ik weet toch dat mijn hospita in bijna alle EU landen heeft gewoond, cello speelt (studeert zelfs), docente muziek is geweest, nu gepensioneerd is, zich zorgen maakt over de grote immigratiegolf in Europa, haar andere huurder een aardige maar 'bruuske' jongen vindt, Chinees heeft gestudeerd en dat haar dochter 1 december terug komtg uit Portugal. Voeg hier nog 1001 dingen aan toe die ze wel verteld heeft, maar ik niet begrepen had en je begrijpt hoe lang ik haar gesproken heb voor ik ging uitpakken.

-Ik kan zelfstandig in het Spaans: Een spaghetti Bolognese bestellen (zonder kaas!), vragen welke bus ik moet hebben en de weg vragen (en de uitleg min of meer volgen). Mijn docente Spaans zou trots op me zijn :)

Dus.... Morgen ga ik om 10 uur naar de universiteit hier (met bus 20, 1 euro om de hele stad door te komen) en dan ga ik echt aan de slag. Kijk er toch wel naar uit om weer Engels te kunnen praten...

Oh, en bekijk dus vooral de foto's! Ook al is de kwaliteit belabberd....

Simon

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!