SimonJansen.reismee.nl

Het leven is een curve

Hallo allemaal,

'Het leven is een curve,' zei devoiceover in eenreclame van fortis al ooit (Klik hier voor de reclame, de Engelse versie is trouwens beter). Een wijs inzicht voor fortis zelf, zoals we nu achteraf weten... Altijd wanneer ik in mijn eigen leven pieken endalen tegenkom moet ik steeds weer aan die reclame denken, zo ook nu. Ik heb vorige week ontzettend veel voorderingen gemaakt en stond vrijdag met een eureka moment bijna te schreeuwen toen de robot probleemloos een voorgeschreven pad volgde. Gisteren is het echter helemaal mis gegaan. Om het echt helemaal mooi te maken, moest ik de nieuwe versie vande vision software (waarmee de robotdingen kanherkennen) installeren. Dat zou niet meer dan 20 minuten duren. Het kostte mijn begeleider inderdaad niet minder dan 20 minuten om mijn computer te laten crashen. Ik zaljullie niet vervelen met de schuldvraag oftechnisch geneuzel over graphische kaarten, falende libraries en linux, maar feit is dat ik vandaag (24 uur later) nog altijd niet verder kan. 'Maar Simon,hoe schrijf je dit stukje dan op je blog als je computer is gecrasht?'hoor ik jullie niet vragen. Nou: de linux partitie is gecrasht, mijn windows partitie is nog ok, maar daarmee kan ik alles mee behalve de robot aansturen (daar was linux dus voor).

Zo, en voor allen die zich door bovenstaand saai computernerderig stukje hebben heen weten te lezen, vermeld ik hier als beloning de mooie anekdote die ik overgehouden heb aan uren zweten achter mijn laptop met twee linux wizkids. Toen echt alle hoop verloren was en één van de twee het wilde opgeven, zei de ander iets in het Spaans waar ze allebei erg om moesten lachen. Na wat gezeur van mijn kant, wilden ze het eindelijk vertellen en het bleek te gaan om een (volgens mij onbekend) Spaans gezegde dat men gebruikt als iets heel erg moeilijk isof als je ergens geen brood meer in ziet. Voor de tere kinderzieltjes en preutse mensen zal ik het gezegde niet in alle glorie hier plaatsen, maar een gekuiste vertaling geven:
'Met geduld en veel speeksel, 'pakt' de olifant de mier'.

Voor diegenen die nu nog prijs stellen om de volledige vertaling, zodat ook zij dit beeld nooit meer uit hun hoofdkunnen krijgen: U heeft mijn email adres. Voor alle anderen: Laten we hopen dat deToon Tellegen verhalen nooit in het Spaans worden vertaald...

Reacties

Reacties

Nick

Maar kun je nog ooit bij alles wat je hebt gemaakt of kun je opnieuw beginnen? Heb je niks gebackuped toevallig?

Simon

Linux zelf draaide nog wel, op lowlevel, dus ik kon nog overal bij. Gelukkig is het overigens net een uur geleden allemaal opgelost en ik inderdaad daarna meteen een backup gemaakt van al mijn bestanden :)

NIck

Ow gelukkig :P

Evelien

Sorry, maar ik moet toch echt even melden dat ik het Nick en Simon contact erg grappig vindt. Mede doordat ik op dit moment Nick en Simon op de radio hoor.

ton jansen

stelt prijs op de volledige vertaling van die olifant en die mier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!