SimonJansen.reismee.nl

Ziek

Waarde Hollanders,

Het is alweer half februari en dat betekent dat over iets meer dan twee weken mijn stage er alweer op zit. Morgen heb ik een gesprek met mijn begeleider over de preciese deadline en ik zal dan ook zo snel mogelijk laten weten welke datum ik precies terug naar Nederland vlieg.

Minder leuk nieuws: Ik ben weer eens ziek. Geen koorts of griep dit keer gelukkig, maar buikpijn, misselijkheid, etc. Over het algemeen kan ik nog wel functioneren, ik ben overdag alleen heel moe omdat ik midden in de nacht niet kan slapen door de buikpijn. Het zal wel iets met mijn voedingspatroon te maken hebben: te weinig van een of ander onmisbare bouwsteen (groente, vitaminen ed), niet goed klaar gemaakt kantine voedsel (hoewel mijn collega's nergens last van hebben) of misschien is mijn maag dit Spaanse voedsel na twee en een halve maand gewoon spuugzat.

Omdat ik gisteren ziek thuis zat, besloot ik mezelf nuttig te maken door mijn kamer schoon te maken. Nu heeft mijn hospita zo'n stofzuiger zonder zak (zeg maar een Dyson, maar dan geen Dyson) en laatst had zij dat apparaat schoongemaakt (want dat moet een keer in de zoveel tijd). Alle onderdelen had ze los terug gelegd dus die moesten nog als een Ikea meubel terug in elkaar gesleuteld worden. Ik stond in het half donker in de opbergkast te sleutelen en had het geheel net bijna in elkaar (houdertje op het filter, filter klikt op de hoofdhouder, hoofdhouder in de opvangbak. Wacht nee, filter zit op zijn kop, opnieuw...), toen mijn hospita en haar dochter mij kwamen helpen. Ik heb vervolgens mogen genieten van voorstelling van tien minuten waarin moeder en dochter als twee clowneske (dat woor moest ik opzoeken) figuren in het Spaans ruzie maakten over de manier waarop het geheel zou moeten passen. Mocht iemand ooit voor de keuze staan voor een stofzuiger met of zonder zak, denk dan aan deze moeder en dochter en wat de gevolgen waren voor hun relatie...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!