SimonJansen.reismee.nl

Koud

Haha, dit wordt lachen voor de Hollanders...

Het vriest in Zaragoza. Ik heb vanochtend bijna geprobeerd of het ijs in het hippe ondiepe vijvertje (vierkante bak met 5 cm water) op de binnenlaats hier al sterk genoeg was om mij te houden. Ik kon het bijna niet geloven toen ik in de bus vanochtend op zo'n digitale reclame klok/thermometer zag dat het -2 graden was, maar het water liegt niet. Ik heb natuurlijk meteen opgezocht hoe vreselijk koud het dan wel niet in Nederland moest zijn en wat schetste mijn verbazing? Het wordt daar bij jullie 's nachts niet kouder dan 3 graden!

En om het allemaal nog erger te maken: Ik heb op mijn kamer een groot raam (met uitzicht op een kleine binnenplaats en mijn overbuurvrouw van 127) met enkel glas. Daarnaast is mijn dunne radiator ongeveer een halve meter breed en zit de thermostaat in de woonkamer waar het altijd behaaglijk warm is (daar zijn de ramen ook veel kleiner en volgens mij met dubbel glas). Kortom: ik heb het weekend doorgebracht met twee truien over elkaar heen en mijn handen bij de warmteuitlaat van mijn laptop (tip voor diegene die ooit nog naar siberie/noordpool/zuidpool gaan met een laptop: de warmteuitlaat is een zeer effectieve warmtebron). Hoe dan ook: Ik was blij ik vandaag weer op de universiteit zat, hoewel ik het daar ook niet kon laten af en toe mijn handen te warmen aan mijn laptop, maar misschien ben ik wel gewoon een koukleum. Een lichtpuntje: Vanaf donderdag gaat het bij jullie ook weer vriezen. Ach, ik ben ook eigenlijk te hard, jullie hebben al die vreselijke sneewbuien al moeten doorstaan. Gniffel maar even lekker dat het in Spanje nu kouder is dan daar :)

Simon

P.S. Ik heb eindelijk de foto bovenaan de pagina veranderd (beter laat dan nooit). Dit is hetPalacio de la Aljafería, een groot kasteel uit de 11e eeuw waar ik elke dag met de bus langs rij en misschien toch maar eens een bezoekje aan moet brengen.

Reacties

Reacties

Reinder J. Reinders

Tip voor jou: bij de hema liggen voor 3 euro fleecekleden die mij ook altijd erg goed warm houden (je weet wel, diegene die ik altijd op themaweekend draag). Als ze in Spanje geen hema hebben: gnagnagna, nah nah, lekker puh! Wij hebben twee maanden vrieskou gehad.
knuf,

RJR

Simon

Tsja, helaas geen hema hier. Wel een MediaMarkt en Randstad... Ik zal wel eens kunnen gaan kijken 'El corte ingles', zeg maar de V&D. Ik heb ook nog twee van die vieze harige dekens in mijn kast liggen maar die gebruik ik alleen als ik echt onderkoelt raak :)

Reinder J. Reinders

onderkoelt?

Simon

Wat is er mis met onderkoelt? De l zit toch in het kolfschip?

Reinder J. Reinders

Maar niet in 't fokschaap

Simon

On a related note: heb je al de nieuwe ding flof bips gehoord? (ivm de nieuwe eurolanden).
Sms ff bondige clips!!!!
Ik vond ding flof bips al belachelijk, maar dit... Andere opties waren:
cd, gsm of fles in bips
begin sf-films op cd's

Beter dan kofschip en fokschaap vind ik trouwens:
schoftkip
ben je ook meteen van die 't' af.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!