SimonJansen.reismee.nl

Nog 6 dagen + Vlucht informaties

Hallo allemaal,

De deadline ligt vast, mijn hospita is ingelicht en mijn vlieg- en treinticket zijn gekoctht: Dinsdag 1 maart vlieg ik terug naar Nederland. Voor de geintresseerde hieronder de vlucht informatie:

Tue, 01/March/2011 Flight 6351 Depart BCN at 1650 and arrive CRL at 1900

Ik vlieg dus van Barcelona naar Charleroi (Brussel). Vanaf daar neem ik de trein naar Roosendaal en dan verder naar Utrecht. Ik zal daar dus pas 's avond laat aankomen.

Het project hier loopt op zijn eind. Vanmiddag heb ik nog een laatste overleg met mijn begeleider voor we met de experimenten beginnen. De robot die ik heb gebouwd is zo geprogrammeerd dat hij enkel en alleen op basis van een camera objecten herkend en zijn weg er omheen kan vinden. Het is bijzonder (uniek) dat een robot onthoudt waar het herkende object is, ook als dat object uit het beeld verdwenen is. Om dat te demonstreren laten we de robot dus een rondje om het object rijden. Daar wordt vervolgens een video opname van gemaakt die samen met een nog te schrijven paper/publicatie (dat zal mij nog bezig houden tot halverwege maart, ook in nederland) ingestuurd wordt naar IROS2011 (http://www.iros2011.org/). Dit is een jaarlijkse conferentie over robots en andere intelligente systemen, zie de website voor meer informatie.

Tot slot nog iets heel anders (and now for something completely different). Sinds kort werkt hier een nieuw meisje in het lab (dat is sowieso al bewonderenswaardig) en die geniet blijkbaar niet van het kantinevoedsel hier, want ze had zelf eten meegebracht, een opgewarmd rijstprutje. Nadat ze dit veroberd had, haalde ze tot mijn verbazing onderuit het tupperware bakje een garnaal ter grote van mijn hand. Terwijl ik net bezig was aan mijn toetje heb ik dus het twijfelachtige genoegen gehad om te zien hoe een echte Spaanse een garnaal van 15 centimeter wegwerkt. Als novice op het gebied van grote garnalen heb ik zo toch weer iets geleerd. Trek bijvoorbeeld eerst het hoofd van het lijf en zuig/sabbel de binnenkant van het hoofd leeg. Om tot het sappige vlees in het achterlijf te komen, dient met eerst het exoskelet weg te pellen en daarbij is het toegestaan om de tanden te gebruiken (blijkbaar). Het was werkelijk aandoenelijk om zo'n schattig meisje om zo'n grove en brute manier te zien eten.

Tot snel, allemaal!

Reacties

Reacties

sjaankempers

Hallo Simon
Nu maar een keer reargeren,jij maakt er ook altijd veel werk van.
Ik heb echt genoten van je verhalen,ik zou ze wel gaan missen
Ik wens je een goede thuis reis,en heel veel succes in je verdere studie

Groetjes Hans en Sjaan

gerda

Lieve simon, wat fijn dat je weer in nederland komt, fijne reis en tot ziens, ik heb genoten van je verhalen op dit web.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!